August 29, 2006

Cassie



کسی، حاصل خاصیت ستاره سازی اینترنت

لونا شاد:  این روزها دسترسی جوان‌ها به اینترنت، مسیر تازه‌ای برای شهرت جهانی در اختیار استعدادهای نوپا قرار می‌دهد، نمونه آن، خانم کسی Cassie هنرمند 19 ساله نیویورکی است که با قراردادن ترانه‌های خود در سایت اینترنتی myspace.com که دهها میلیون جوان آمریکائی را به هم وصل می‌کند، تقریبا یک شبه به شهرت جهانی رسید، به یک خواننده بین‌المللی تبدیل شد و حتی ممکن است به یک ستاره سینما تبدیل شود.  (رو به بهنام)  اوج یکشبه شهرت کسی Cassie موضوع گزارش امروز همکار ما بهنام ناطقی است که ظاهرا وقت خیلی زیادی گذاشته برای تماشای ویدیو رقص جوان‌ها روی سایت مای اسپیس دات کام. 

*** 

بهنام ناطقی: ویدیوهائی که جوان‌ها به سایت کسی در مای اسپیس دات کام فرستاده‌اند، نشان دهنده واگیردار بودن موسیقی ساده‌ای است که این مانکن 19 ساله لباس برای موسسه  Abercombie and Finch  را به یک ستاره پاپ تبدیل کرده است.  به قول خبرگزاری آسوشیتدپرس، میلیون‌ها جوان تقاضا فرستاده‌اند که اسمشان به عنوان دوستان کسی به صفحه‌ مخصوص او در سایت مای اسپیس دات کام اضافه شود.  \ ترانه سکسی «من و تو Me & U»   کسی، که با وسایل ساده به عنوان demo روی کامپیوتر تهیه‌کننده جوان کسی، آقای رایان لسلی Ryan Leslie ضبط و تهیه شد، نه تنها در سایت مای اسپیس دات کام، بلکه در رادیوهای آمریکا و در تلویزیون mtv به پرهواخواه‌ترین ترانه تابستان امسال تبدیل شده است.  

کسی هفته گذشته در مصاحبه با آسوشیتدپرس داستان شهرت خود را شرح می‌دهد، از شروع مانکنی در 14 سالگی، قرارداد با شرکت مانکنی Wilhemina، نقل مکان از کنتیکت به نیویورک و تمایل به اینکه از خود چیز دیگری غیر از یک مانکن بسازد، و اینکه فکر نمی‌کرد به این زودی همه چیز برایش عوض شود. 

ترانه Me and U  و سایر ترانه‌هائی که آلبوم کسی را که هفته پیش توسط موسسه صفحه‌پرکنی Bad Boy  تحت ریاست رپر مشهور آقای Diddy  بیرون آمد، همه ریتم‌های ساده کامپیوتری را با صدای آرام وبدون تظاهر او قاطی می‌کنند، با شعرهائی در باره عشق و رابطه.  

کسی می‌گوید ترانه Me and U به عنوان نمونه یا demo ضبط شده بود، و خنده‌آور و شیرین و غیرقابل پیش‌بینی بودکه به فاصله کوتاهی ترانه شماره یک سایت مای اسپیس دات کام تبدیل شود، و باعث شد که او و تهیه‌کننده‌اش به انتشار ترانه از طریق اینترنت ادامه دادند.  

میلیونها جوان تقاضا کرده‌اند که در سایت اینترنتی کسی در مای اسپیس دات کام به عنوان دوست او اضافه شوند.  محبوبیت ترانه کسی به قدری است که جوان‌ها تشویق شده‌اند ویدیوهائی به تقلید از او و به استقبال از ترانه او بسازند که هر روز چند تا از آنها در مای اسپیس دات کام به عنوان برگزیده‌های روز پست می‌شود. به برنده نهائی قرار است یک آی پاد جایزه داده شود. 
هر کدام از اینها آرزو دارند که به نوبت خود به یک کسی دیگر تبدیل شوند و برخی استعدادش را دارند، البته اگر بچه داری اجازه دهد. اما البته کسی چیز دیگری است. 

کسی می‌گوید از طریق شهرت در اینترنت با تامی ماتولا Tommy Mattola تهیه‌کننده مشهور آشنا شد که مدیریت برنامه‌های او را به عهده گرفت ولی چون هنوز قراردادی با کمپانی صفحه‌پرکنی نداشت به عنوان یک خواننده منفرد کارهایش را میلیونها از طریق اینترنت می‌شنیدند، از جمله ترانه‌هائی که بعدا بخشی از آلبوم او شدند. 

منتقد موسیقی روزنامه نیویورک تایمز آقای کلیفه سنه،  در نقدی که بر آلبوم کسی نوشته است، کار مشترک او و تهیه کننده رایان لسلی را به خاطر سادگی و امساکش ستوده است و اینکه در هیج ترانه‌ای از سبک مینی‌مال خود خارج نمی‌شوند. حتی این ویدیو که مدام از MTV پخش می‌شود، هم ساده و فروتنانه است و در آن از ادعاها و غلوهای ویدیوهای هنرمندان برجسته و مشهور پاپ خبری نیست.  
خانم کسی می‌گوید ترانه‌هائی که نوشته است در باره موضوع‌های زندگی روزمره اوست و احساسات خودش که آن‌ها را با رایان لسلی و دیگر دوستانش که در گروه Pretty Boys  هستند، به صورت مشترک نوشته است. 

*** 

لونا شاد: خوب این خانم ظرف یکی دوماه ستاره شده!  

بهنام ناطقی: بله و در همین مصاحبه با آسوشیتدپرس می‌گوید کار بعدی‌اش این است که قرار است در دو تا فیلم با دنزیل واشنگتن کار کند، یکی به کارگردانی دنزیل، و دیگری همبازی با دنزل. ولی چیزی که برای من جالب است این است که ترکیب ترانه‌سازی و انتشار وسیع در اینترنت، و خوشگلی و خوش‌صدائی و خوش‌ادائی،  به قدری  شهرت سریع برای این خانم آورده که وقت نداشته خودش را برای آن حاضر کند. هفته پیش در میان اخباری که در باره او بود، یکی هم این بود که در سایت خودش از علاقمندانش به خاطر اجرای زنده بد و غیرقابل قبول ترانه‌هایش معذرت خواهی کرده. 

لونا شاد: با میلیون‌ها شنونده و علاقمند آدم بهتر است یک کم تمرین هم بکند. 

بهنام ناطقی: بله و ضمنا هزارها هم دشمن دارد، که بنا به گزارش MSNBC عرضحالی را به شرکت صفحه پرکنی  بد بوی فرستاده‌اند  که قراردادش را با او فسخ کند برای اینکه می‌گویندهنری ندارد و حضورش در صنعت صفحه‌پرکنی آمریکا باعث سرشکستگی است.  

لونا شاد: چیزائی که می‌گی به نظرم خیلی آشنا می‌آید.   


No comments:

Post a Comment

نظرهای شامل آدرس سایت ها و بلاگهای شخصی، بدون استثنا حذف می شوند