August 14, 2006

American Idol Tryouts




بت آمریکائی




در استادیوم مشهور روز بال Rose Bowl در شهر پاسادینا واقع در جنوب کالیفرنیا، سه شنبه گذشته نزدیک به ده هزار نفر از سحرگاه صف بستند، بعضی از لس آنجلس آمده بودند و بعضی از راه دورتر از سانفرانسیسکو و حتی ایالات اطراف. شرکت در برنامه American Idol برای خوانندگان جوان و حتی خوانندگان نه چندان جوان که استعدادی در خود سراغ دارند، یکی از سریع ترین راه های رسیدن به شهرت بین المللی و گرفتن قراردادهای صفحه پرکنی و کنسرت است که اگر یک خواننده با استعداد خارق العاده سالها هم زحمت بکشد ممکن است به آن دست پیدا نکند، اما همانطور که در این صف می بینید، شمار رقبائی که باید کنار زد، کم نیست. در مجموع طی هفته های آینده، نزدیک به هفتاد هزار نفر برای شرکت در این برنامه امتحان می دهند که کمتر از یک نفر در هزار نفر می تواند آرزو کند که دست کم یک بار روی صحنه آمریکن آیدول برای ملیونها تماشاگر برنامه اجرا کند.

Oh, my god, we’ve got to get into American Idol.

این آقا که از نیمه شب آمده بود و اولین نفر در صف چندهزار نفری در مقابل روزبال لس آنجلس بود، می گوید کار اصلی اش ماشین فروشی است و در فصل سوم آمریکن آیدول شرکت کرد و سایمون کاول Simon Cowell تهیه کننده برنامه ویکی از داوران به وی گفت به عنوان یک خواننده، ماشین فروش خوبی می تواند بشود. حالا او آمده است که بار دیگر شانس خود را امتحان کند.

I want to redeem myself.

همه جور استعدادی را می توان در میان شرکت کنندگان پیدا کرد، برای هر نوع موسیقی.

برنامه آمریکن ایدل در پنج سالی که از پخش آن از تلویزیون فاکس می گذرد، نه تنها پربیننده ترین برنامه تلویزیونی آمریکا شده است بلکه مقلدهائی در شبکه های دیگر تلویزیونی پیدا کرده است که از فرمت و نحوه اجرای آن بدون خجالت عینا پیروی می کنند. تهیه کنندگان این برنامه و تهیه کنندگان دیگر، مشابه این برنامه را در تلویزیون های ده ها کشور دیگر از آرژانتین و فرانسه گرفته تا کشورهای دیگر اروپا و آسیا، تولید می کنند. تماشاگرانی که برنامه را دنبال می کنند هم شاهد یک مسابقه هستند و هم شاید یک تئاتر پر از عواطف عاطفی و با شخصیت های مختلف شرکت کننده و داور در برنامه عجین می شوند. این برنامه تاکنون هنرمندان برجسته ای را به موسیقی حرفه ای در آمریکا معرفی کرده است از جمله کلی کلارکسن.

کلی کلارکسون، برنده دوره چهارم آمریکن آیدل که در حال حاضر یکی از پرفروش ترین خوانندگان موسیقی پاپ در آمریکا است موفقیت خود را مدیون صدای فوق العاده و شخصیت آفتابی خود می داند.

خانم کلارکسون یک سال بعد از آنکه در مسابقه آمریکن آیدل که مختص خوانندگان آماتور است برنده شد، دو جایزه گرمی Grammy برای بهترین ترانه سال و بهترین اجرای سال دریافت کرد که مختص هنرمندان حرفه ای است. خانم کلارکسن تابستان امسال صاحب یکی از پرفروش ترین تورهای کنسرت تابستانی در سراسر آمریکا است.

آقای پتریک لین Patrick Lynn، یکی از تهیه کنندگان برنامه آمریکن آیدل در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس می گوید تهیه کنندگان در میان انبوه داوطلبان دنبال چهره خاصی نیستند، بلکه استعدادهای ویژه می جویند با شخصیت های خاص، و در واقع مقصود خود را نمی دانند تا وقتی او را به چشم ببینند.

دهها میلیون نفر ماه گذشته در آخرین برنامه دوره پنجم آمریکن ایدل با نفس های حبس شده در سینه منتظر شنیدن نام برنده بودند.

یک خواننده موخاکستری و نه چندان جوان موسیقی راک به نام Taylor Hicks با سابقه در چندین گروه راک آماتور، برنده اعلام شد و بلافاصله برای توری به دور آمریکا با دیگر فینالیست ها به راه افتاد. توری که در هر شهر برای 20 هزار نفر برنامه اجرا می کند.

آقای پتریک لین، یکی از تهیه کنندگان آمریکن آیدل می گوید شاید برنده قصل بعدی در همین صف پشت سر او ایستاده باشد ولی همه برندگان دوره های مختلف از این مرحله عبور کرده اند.

No comments:

Post a Comment

نظرهای شامل آدرس سایت ها و بلاگهای شخصی، بدون استثنا حذف می شوند