August 17, 2006

Beyonce's Album: BDay


آلبوم جدید بیانسه: جشن تولد





لونا شاد:  در گزارش امروزش،  همکار ما بهنام ناطقی، سراغ یک ستاره پاپ خیلی محبوب  جهانی می‌ره: خانم بیانسه نولز Beyonce Knowles، یا همون بیانسه، که اخیرا  یک ترانه جدید بیرون داده، برای چهار جایزه جدید نامزد شده، فیلم تازه ای ازش قرار است بیرون بیاید و یک آلبوم جدید.  (رو به بهنام) چقدر کار می کنه این بیانسه!





بهنام ناطقی:    بیانسه و دوست پسرش جی‌زی، که در این ترانه Déjà vu هم رپ اجرا کرده،  سلطان و ملکه جهان موسیقی و سرگرمی هستند، چون Jay Z به عنوان مدیر کمپانی معظم Def Jam یکی از سلیقه‌سازان عمده موسیقی و فرهنگ پاپ هم هست.   بیانسه که هنوز 25 سالش نشده، بیشتر از 10 سال است، که  روی صحنه است، همراه با دو هنرمند دیگر در گروه Destiny’s Child، و در چندین فیلم بازی کرده، از جمله همین دوماه پیش در کنار استیو مارتین Steve Martin او را در فیلم Pink Panther  دیدیم که شاید جذاب‌ترین قسمت یک فیلم نسبتا بی‌مزه بود.



بهنام ناطقی: ترانه جدید Beyonce  با همکاری   Jay Z که چند هفته پیش در آمریکا و این هفته در بریتانیا منتشر شد، نخستین تک ترانه از آلبوم جدید بیانسه است به نام جشن تولد یا Bday که قرار است اوائل ماه آینده، ماه سپتامبر، همزمان با روز تولد 25 سالگی خود بیانسه در آمریکا و اروپا منتشر شود و کمپانی سونی از حالا دل زیادی به فروش میلیونی این آلبوم بسته است. 


بیانسه در مصاحبه‌ای در لندن با خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید که استقبال مردم از این آلبوم بهترین هدیه تولدی است که می‌تواند انتظار داشته باشد. 


بیانسه از سال 2003 که آلبوم Dangerously In Love  اولین آلبوم منفرد خود – جدا از گروه دستینیز چایلد – را بیرون داد، آلبوم تازه‌ای بیرون نداده بود. بیانسه در سال 2004 برای آن ترانه جایزه Grammy مهم‌ترین جایزه صنعت صفحه‌پرکنی در آمریکا را برنده شد و با 11 میلیون نسخه فروش و ماهها قرار گرفتن در جدول پرفروش‌ترین‌های روز،  خودش را  به عنوان جانشین ستارگان برجسته موسیقی پاپ آمریکا تثبیت کرد. از او به خصوص به عنوان جانشین دایانا راس اسم می‌برند یا جانشین آریتا فرنکلین، به خاطر اینکه صدای او ترکیبی از قدرت صدای این دو هنرمند برجسته است. 


در ترانه Déjà vu  بیانسه تحت تاثیر شخصیت دینا Deena  که در فیلم موزیکال Dream Girls  نقش او را ایفا می‌کند، فیلمی است از روی یک نمایش موفق تئاتر Broadway  که در آن بیانسه از جمله با جیمی فاکس و ادی مورفی همبازی است. 


بیانسه در این جا توضیح می‌دهد که آلبوم او از فیلم متاثر است، وقتی فیلم بازی می‌کند دلش برای صفحه‌پرکردن، خوانندگی و روی صحنه و تور رفتن تنگ می‌شود، و وقتی یک آلبوم و کنسرت‌های مربوط به آن دور آمریکا ودور دنیا را تمام می‌کند، می‌خواهد باز در فیلم دیگری جلوی دوربین برگردد. استعداد ذاتی، و البته زیبائی خارق‌العاده، بیانسه را در ده سال گذشته به یکی از بزرگترین ستارگان پاپ تبدیل کرده است. 


ترانه Déjà vu   مثل خیلی دیگر از ترانه‌های پاپ، در باره عشق است، اما نه در باره شکست عشق، بلکه در باره رهائی است از یک رابطه طولانی.  


داستان فیلم Dream Girls که 25 سال پیش به صورت یک نمایش موزیکال در برادوی نیویورک روی صحنه آمد، ماجرای سه دختر خواننده است که توسط یک مدیربرنامه کشف می‌شوند و به شهرت می‌رسند، اما از میان آنها، یکی، ستاره می‌شود، داستانی شبیه ماجرای گروه موسیقی ریتم اند بلوز سه نفره  Supremes که در اواخر دهه 1960 مطرح شدند و از میان آنها، دایانا راس، ستاره شد.


بیانسه در اینجا می‌گوید این ترانه، و درواقع تمام ترانه‌های آلبوم جدیدش Bday را  از زبان شخصیت Deena در فیلم Dream Girls خوانده است، و از زبان همه زن‌های رنج‌دیده از عشق،  نه از زبان خودش. به خاطر این که در جریان بازی در این فیلم در آن نقش فرو رفته بود، و می‌گوید می‌خواست در ترانه‌ها، از زبان شخصیت دینا درد دل کند.  او می‌گوید دینا در یک ازدواج طولانی خود را اسیر احساس می‌کند، و  ترانه‌های این آلبوم برای این است که به زن‌ها دل و جرات و جسارت بدهد آنچه در دل دارند بدون خجالت به زبان آورند. 

 

بیانسه


Beyonce Q&A


لونا شاد: مرسی. چه رقصی می‌کنه توی این ویدئو! 


بهنام ناطقی: صحنه‌های خیلی داغی بین بیانسه و جی زی در این ویدیو هست با اشاره‌های خیلی بی‌پروای جنسی، که آدم را به این فکر می‌اندازد که چگونه این ستاره‌ها، زندگی خصوصی و عمومی‌شان را با هم قاطی کرده‌‌اند و معلوم نیست چه مقدار از این رابطه برای نمایش است و چه مقدارش واقعا شخصی است.


لونا شاد: امروز خوندم که ظاهرا هنوز بیرون نیامده، این آلبوم نامزد جایزه شده! 


بهنام ناطقی (رادیو فردا): بله، همین امروز پنجشنبه اعلام شد که بیانسه نامزد دریافت چهار جایزه Mobo شده است که اختصاص به موسیقی سیاهان یا Music of Black Origin دارد،  از جمله جایزه بهترین ترانه  و بهترین ویدئو برای همین ترانه Déjà vu که قسمت‌هائی از آن را دیدیم و همچنین دو جایزه دیگر برای بهترین ستاره بین‌المللی ریتم اند بلوز و جایزه بهترین هنرمند بین‌المللی سیاه تبار زن.  از دیگر نامزدهای این جایزه نلی فورتادو  Nelly Furtado  مری جی بلاج Mary J. Blige  و الیشا کیز Alicia Keys یعنی الهه‌های موسیقی پاپ امروز، به اضافه  خواهر مایکل جکسن، خانم جنت جکسن که اخیرا با یک آلبوم جدید و جشن چهلمین سال تولدش، سعی می‌کند شهرت و محبوبیت از دست رفته خود را باز یابد.  مراسم اهدای این جایزه تقریبا یک ماه دیگر یعنی 20 سپتامبر برگزار می‌شود در تالار عظیم Royal Albert Hall لندن.


لونا شاد: لاغرتر به نظر می رسه بیانسه در این مصاحبه.


بهنام ناطقی: در خبرها هست که برای بازی کردن نقش دینا در فیلم دریم گرلز Dream Girls  بیانسه ناچار شد وزن کم کند و از یک رژیم خطرناک استفاده کرد با استفاده از انگم درخت maple  افرا و آب جوش و فلفل، ولی در مصاحبه‌ای دیروز که در وب سایت‌ های سرگرمی و تفریح منتشر شده به علاقمندان خودش هشدار داده که از این رژیم استفاده نکنند و ضمنا گفته که بعد از این که نقش را بازی کرد، منحنی‌های دلفریب بدنش به حال سابق برگشته زیرا به گفته خودش، به این منحنی ها  افتخار می کند. امروز اگر به سایت‌های مجلات موسیقی و مد و زیبائی نگاه کنید، همه‌اش در باره هشدار بیانسه به دخترهاست در باره این رژیم. 


لونا شاد: همه چیز با باید توضیح بده؟


بهنام ناطقی: نقش عجیبی جامعه به این هنرمندها می‌ده، وقتی اونها را به مقام ستاره پاپ بالا می‌برند و اسم و عکسشان همه جا هست،   خصوصی‌شان چنان زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد که تبدیل می‌شود به یک فیلم سینمائی زنده  و مدام باید در باره همه جزئیات آن به خبرنگارهای کنجکاو توضیح بدهند. یک خورده زیادی است دیگه دنبال کردن این چپزها. 


لونا شاد: ولی کیف داره! مرسی. خوب حتما ماه دیگه در باره فیلم Dream Girls و آلبوم تازه بیانسه بازهم مطلب خواهیم داشت چون می دونم که در ایران خیلی طرفدار داره.


بهنام ناطقی: همه دنیا! 




 


No comments:

Post a Comment

نظرهای شامل آدرس سایت ها و بلاگهای شخصی، بدون استثنا حذف می شوند