September 14, 2006

Top Films in Toronto 2006



گزارش جشنواره تورونتو  


بعضی جشنوارههای سینمائی، مثل این جشنواره تورونتو که چند روز است در باره آن گزارش میدهیم، به قدری مطلب دارند که پرداختن به همه آنها امکان پذیر نیست. بیش از 350 فیلمی که دراین جشنواره نمایش داده میشوند، هرکدام موضوعی را پیش میکشند برای بحث، و حضور هنرمندان مشهور و چهرههای داغ، برای جلب توجه تماشاگران و مطبوعات به فیلمها، با خود فیلمها رقابت میکند.   اما از نظر موضوعی، فیلمهای در باره موسیقی، اعم از مستند و داستانی، یکی از تمهای جشنواره بود.


در میان بیش از 350 فیلم مختلفی که در جشنواره تورونتو نمایش داده میشود، همه جور فیلمی میتوان یافت، برای همه جور سلیقهای   مثلا در باره موسیقی. 

***


 علاقمندان موسیقی راک چندین مستند جالب در جشنواره تورونتو داشتند، از جمله فیلم ساختن یک تله موش خراب یا Building a Broken Mousetrap که در باره یک گروه پانک هلندی است به نام The Ex ساخته  Jem Cohen یک هنرمند راک آمریکائی که گروه راک او Fugazi را به خصوص در واشنگتن همه میشناسند.  فیلم دیگر قابل ذکر مربوط به موسیقی راک، فیلمی بود از مصاحبه های کرت کوبین، ترانهسرا و خواننده جوانمرگ گروه نیروانا Nirvana.  خود من خیلی دلم میخواست فیلم Opera Jawa  را میدیدم که یکی از داستانهای سنتی رامایانای هند را با موسیقی زیبای ارکستر گملان اندونزی بازگو میکند، پر از رقصهای زیبای اندونزیائی.



No comments:

Post a Comment

نظرهای شامل آدرس سایت ها و بلاگهای شخصی، بدون استثنا حذف می شوند