September 13, 2006

Never Say Goodbye


هرگز نگو خداحافظ: اولین فیلم هندی جشنواره تورانتو


اگر راسل کراو در آمریکا و اروپا از پرفروشترین هنرمندان سینماست، در هندوستان، شاهرخ خان و امیتاب باچان در هندوستان ستاره هستند. صدهاتن از علاقمندان آن از سراسر کانادا به تورونتو آمده بودند. برای تماشای نخستین نمایش جهانی فیلم جدید آنها، فیلم «هرگز نگو خداحافظ»   Never Say Goodbye که نخستین فیلم هندی است که در مراسم اختصاصی جشنواره تورونتو گنجانده شده است.


اهمیت فیلم، از کارگردان کهنهکار سینمای بمئی، یا بالیووود، آقای کاران جوهر، در این است در سینمای هند سنت شکنی کرده است، به این صورت که برای اولین بار در سینمای هند، به موضوع خیانت عشقی در زندگی زناشوئی میپردازد.


شاهرخ خان در این فیلم نقش یک فوتبالیست را بازی میکند که زندگی خوشبخت او در نیویورک  با همسرش که سردبیر یک مجله است وقتی به هم میریزد که آن دو با یک زوج هندی دیگر آشنا میشوند، و فوتبالیست عاشق مایا، زن دوستش میشود. 


در اینجا آقای باچان میگوید نخستین نمایش جهانی این فیلم در جشنواره فیلم تورونتو نشان میدهد که سینمای هند به درجهای از بلوغ رسیده است که جهان غرب با نظر تشویقآمیز بیشتری به ان نگاه میکند. 


اما آقای شاهرخ خان، ستاره مشهور سینمای هند معتقد است که سینمای هند برای رسیدن به پای سینمای غرب، هنوز راه زیادی را باید طی کند. 



No comments:

Post a Comment

نظرهای شامل آدرس سایت ها و بلاگهای شخصی، بدون استثنا حذف می شوند